Вітаю на блозі

Запрошую всіх до спілкування, особливо, колег-вчителів історії

четвер, 28 січня 2016 р.

Знамено українського нескореного духу

Цього дня Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий стяг як Державний Прапор України.

День 23 серпня 1989 року став для мене особливим. Ще напередодні по всьому селу Голинь Калуського району Івано-Франківської області були розвішені оголошення про те, що 23 серпня в центрі села відбудеться мітинг на екологічну тему. Це був час поступового національного пробудження українців. А цей мітинг був першим в нашому селі. Така подія була новою, невідомою для голинян. А тому не дивно, що на вказану годину в центрі села було ніде яблуку впасти. Всі чекали чогось невідомого. Я зі своїми друзями (Петро Ляхович, Петро Ізнець, Василь Ткачук) стояли на стежці, що йшла в бік сільської ради. Раптом за метрів 40-50 від нас, навпроти кафе "Зустріч" зупинився автобус "Івано-Франківськ - Долина". З нього вийшла група людей, чоловік 5-7. За якусь хвилину над натовпом замайоріло декілька жовто-блакитних стягів. Люди рушили в бік Калуша, до пам'ятного знаку, що знаходився за метрів 500-600 від центру села (хрест, що був поставлений громадою села на честь скасування панщини ще в далекому 1848 році). Люди, що стояли обабіч дороги, по ходу приєднювались до ініціативної групи і за декілька хвилин сформувалась потужна колона приблизно з двох тисяч людей. Однак мене найбільше вразила не кількість людей, а саме національні стяги, що так близько від мене розвівались. До того дня я читав про них, бачив по телебаченню, але щоб так близько... Мене охопили якісь незрозумілі, хвилюючі, піднесені  почуття. Тепер, крізь призму минулих з того часу років, я з упевненістю можу сказати, що то були почуття патріотизму, гордості за Україну, її народ. Такою була моя перша зустріч з українським національним стягом.
P.S. 
Хоч мітинг був анонсований як екологічний, але про екологію говорили дуже мало. Розмова йшла про пакт Молотова-Ріббентропа, про бажання українського народу жити в окремій державі. Дійшло навіть до словесної перепалки з міліцією. Однак обійшлося без провокацій. Так для мене починалась наша незалежність. 


                                                                   
                                   П О С Т А Н О В А 
                                ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ 
                            Про Державний прапор України 
 
              ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, N 19, ст.257 ) 
 
                    Верховна Рада України   п о с т а н о в л я є: 

               Затвердити Державним прапором України національний прапор, що 
          являє собою прямокутне полотнище, яке складається  з  двох  рівних 
          за шириною горизонтально розташованих  смуг:  верхньої  -  синього 
          кольору, нижньої -  жовтого  кольору,  із  співвідношенням  ширини 
          прапора до його довжини 2:3. 
 

          Голова Верховної Ради України                           І.ПЛЮЩ 
             м. Київ, 28 січня 1992 року 
             N 2067-XI
 
       
                   Прапор України

Немає коментарів:

Дописати коментар